2017-06-08 笑笑 巴夏Bashar

 

 

问:

So I work in the area of searching for life

我在寻找(外星)生命领域的工作

 

Which is why I'm here talking to you.

这也是我来到这里,跟你对话的原因

 

巴夏:

Do you mean extrasolar?

你是说,寻找太阳系之外的生命吗?

 

问:

Yes

是的

 

巴夏:

All right

好的

 

Here I am

我在这里!

 

问:

I know

我知道!

 

巴夏:

You found me.

你找到我了!

 

I didn't hide all that well, I guess

看来我藏得不够好

 

All right, but we understand what you mean

哈!我知道你想表达的意思!

 

问:

In the science world, there's definitions about what is life

在科学界,关于“生命是什么”也是有做定义的

 

巴夏:

May I ask you a question before you continue?

在你继续之前,我可以问你一个问题吗?

 

问:

Yes

好的

 

巴夏:

Isn't being here kind of a heresy for you?

我出现在这里,对你来说,是不是一种“异端邪说”呢?

 

问:

Not anymore, no

不,不再是了

 

巴夏:

Thank you.

谢谢!

 

问:

Doesn't bother me in this life

不会干扰到我

 

巴夏:

You are beginning to understand how these worlds blend

你开始明白,这些世界是如何交融在一起

 

And that it's not unscientific at all.

而这,根本就不是“非科学”

 

In fact, it's a different way of understanding physics, yes

实际上,这是理解物理学的另一种不同的方式,明白吗?

 

问:

Yes,

明白

 

巴夏:

All right

好的

 

Thank you for your balancing act

谢谢你的平衡的行为

 

问:

Thank you

谢谢你!

 

巴夏:

And so please do continue in your search for extrasolar life besides us

那好,请继续搜寻“除了我们以外的”太阳系外生命

 

What would you like to discuss?

你想讨论什么呢?

 

问:

So one science definition of life is chemistry that follows Darwinian Evolution

在科学界,关于“生命”定义方式,其中一种是根据达尔文进化论所发生的化学演变

 

巴夏:

Yes

是的

 

问:

Which is has limitations

而这种方式是有局限性的

 

So the question I had to you is

所以,我要问你的问题是

 

How do you define life?

你是怎么定义生命的?

 

What's your definition of life?

你对生命的定义是什么?

 

巴夏:

In the way that probably you need to receive the information

根据你所需要的接收信息的方式来讲的话

 

It would be that which has some expression of awareness of itself

所谓的生命,可能会是那些能够表达一定的自我觉察(意识)的存在体

 

Does that make sense to you?

这么说你能够理解吗?

 

问:

Yes, it does

是的,能理解

 

巴夏:

Even things that seem not to have the same expression of consciousness or self-awareness that you do

即使那些看似不能像你们一样表达自我意识和自我觉察的存在体

 

Are still self-aware

它们仍然能够自我觉察

 

But in their own way

只不过是以它们自己的方式

 

They may have a very different way of expressing it

它们的表达方式可能非常不同

 

But most things understand the difference between themselves and an other.

但是大部分存在体,都能知道自己和另外一个存在体的区别

 

You follow me?

你能明白吗?

 

问:

Yes

明白

 

巴夏:

So the awareness of otherness means you have self awareness

所以,如果你能够觉察到另外一个存在体的存在,那意味着你有自我意识(觉察)

 

Because in order to know the self

因为,要能够知道自己

 

You have to know the difference between the other, and you

你必须知道你和其他的区别

 

Does that make sense?

有道理吗?

 

问:

It does

有道理

 

巴夏:

And all life has an awareness of an other,

所有的生命体都能够觉察到另外一种存在体的存在

 

Which gives it some kind of an awareness of itself

而这带给它一定的自我觉察(意识)

 

问:

It's very good

太棒了

 

巴夏:

Well, thank you

哇,谢谢

 

问:

Yeah, thank you.

耶!谢谢你

 

I have no other question

我没有其他要问的问题了

 

巴夏:

Yes

好的

 

问:

No more questions

没有问题了

 

巴夏:

Yes, I know

嗯,我知道

 

问:

So thank you

谢谢你

 

巴夏:

Oh

噢!

 

One moment

稍等

 

One moment.

等一下

 

Don't go away, come back

不要走开,快回来

 

Come back

回来

 

问:

I'm back

我回来了

 

巴夏:

Yes.

 

One moment

稍等

 

We are being given additional information for you

有额外的信息要通过我们给到你

 

In your search

在你的搜寻中

 

The star systems of Sirius and Epsilon Eridani would be your best bets

天狼星系与天苑四Epsilon Eridani将会是你最好的“赌注”

 

All right?

可以吗?

 

问:

Yeah

太棒了

 

巴夏:

Thank you

谢谢你

 

问:

Thank you

谢谢!

 

关于天狼星,请访问:http://baike.baidu.com/item/%E5%A4%A9%E7%8B%BC%E6%98%9F/69473

 关于Epsilon Eridani,请访问:

https://en.wikipedia.org/wiki/Epsilon_Eridani

 参考资料:

《与神对话1》、《道德经》

 来源:http://mp.weixin.qq.com/s/4rdW26WmpXIWzZB9kVLgRQ

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    如是說 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()