2018-05-13

 

 

 

Here I Am!

我来了!

Between Us, Beloved, between you and Me, exists a great connection. That We are One isn’t an accident. Nothing is by chance. Certainly, aspects that surround Us may seem to be hit or miss. You and I, this seeming You and I, We have fun with this idea as well. Why not?

我们之间,亲爱的,在你我之间,存在着一种伟大的联系。我们是一个不是偶然。没有什么是偶然的。当然,我们周围的一些方面似乎受到了冲击或错过。你和我,这看起来像你和我,我们也对这个想法很开心。为什么不行?

We, as One, are destined to gaze into each other’s eyes and to hold hands as dear friends.

我们,作为一个整体,注定要凝视对方的眼睛,并像亲爱的朋友一样牵着手。

You are no stranger to Me, nor am I a stranger to you, nor are Heaven and Earth strangers, nor can it be that anyone in your life that you come across is a stranger. All is as it is meant to be.

你对我来说不是陌生人,我也不是你的陌生人,天堂和地球的陌生人也不是陌生人,也不可能是你生命中遇到的任何人都是陌生人。一切都是命中注定的。

Of course, Beloved, you and I, We are greater than old times. We are acquainted once and for all. Souls touch across the non-existent miles. Our hearts touch in one beat forever and anon.

当然,亲爱的,你和我,我们比过去更伟大。我们是一见钟情的。灵魂穿越不存在的英里。我们的心一次又一次地触动。

To think that We are One! To think that We are One and have forever been One over all the imagined miles and centuries all the way unto Infinity, which is, after all only a breath away. Not even a breath away – more like in One breath. We breathe in and out as One. Two of Us do not exist. One! Remember Oneness!

以为我们是一体!认为我们是一个,并且永远是一个在所有想象的英里和世纪,直到无限,毕竟,只有一个呼吸。甚至连一口气都没有-更像是一次呼吸。我们像一个整体一样呼吸。我们两个人根本不存在。一!记住合一!

The so-called you plays at being My student, and I act in the role as your Teacher as laughable as it is, the idea that Oneness seems to look into another’s eyes, as if there were a you and I Who exist separately anywhere in the Universe. There is no you nor I apart from Oneness. There cannot be both a hero here and there when there is no here and there to be apart from anyway.

所谓的你扮演我的学生,而我扮演的角色是你的老师,尽管它是可笑的,一个人似乎看着别人的眼睛,好像有一个你和我分别存在于宇宙的任何地方。除了合一,没有你也没有我。当这里和那里都没有什么可以分开的时候,就不可能有一个英雄。

Counting numbers is a pastime. There is no need to count numbers at all. Oneness tells the whole story. Together as One, ever have I been. One is One. One is uncountable. Of course, Oneness depends upon nothing but Itself.

数数字是一种消遣。根本不需要数字。“合一”讲述了整个故事。我曾经像一个人一样在一起。一个就是一个。一个是不可数的。当然,合一只取决于自身。

What an illusion it is that One ever existed as two!

一个人曾经以两个人的身份存在,这是多么幻想啊!

How simply do I speak so that Oneness may hear Its One Self. I said the Word, and you appear. You are My Word spoken on Earth. You are beyond My Word, and you are My existence, One and the same.

我怎样简单地说话,使合一能听到它的唯一自我。我说了这个词,你就出现了。你是我在地球上说的话。你超越了我的话语,你是我的存在,是同一个人。

I speak within your apparent hearing so that you may know Who it is Who speaks to you. Beloved, you are the Word of God as spoken forth into the light of day. Here are you, and here am I, One and the same on Earth and in Heaven, as it is written.

我是在你们明显的听觉范围内说话的,这样你们才能知道是谁在对你们说话。亲爱的,你是上帝的话语,正如在白天之光中所说的。这就是你,这就是我,地球上和天堂里的我,就像它所写的一样。

The illusion of the relative world can only be illusion. Illusion is a popular pastime. A game can only be a game. The truth is that One is One – therein lies the whole story.

相对世界的幻觉只能是幻觉。幻想是一种流行的消遣。游戏只能是游戏。事实是,一个人是一个人-这就是整个故事的真相。

I said to multiply, and you began to invent countless numbers even as One alone exists. Now you can stop counting worries and other such multiples.

我说要乘,你开始发明无数的数字,即使只有一个。现在你可以不再计算担忧和其他的倍数了。

In the Beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.

起初是道,道与神同在,道就是神。

How simply do I speak so that you may hear. You are My Word spoken on Earth. You are beyond My Word, and you are My existence, One and the same.

我怎么说才能让你听得到。你是我在地球上说的话。你超越了我的话语,你是我的存在,是同一个人。

He Whom I call into existence, exists. You are My Word bound on Earth. I speak within your hearing so that you may know Who speaks to you and speaks to you again and again, You are the Word of God spoken forth into the light of day. Here are you, and here am I, One and the same on Earth and in Heaven, as it is written. And so it is.

我称之为存在的人是存在的。你是我在地球上的承诺。我在你们耳边说话,好叫你们知道是谁对你们说话,又是谁一次又一次地对你们说话,你们是神的话,是在白昼中说出来的。这就是你,这就是我,地球上和天堂里的我,就像它所写的一样。事实也是如此。

 

翻译:sdbetty

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    如是說 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()