译者:笑笑 ^_^ 学进

 2019-01-06

 

 

提问的女孩,因为生病,无法正常发音,但不影响与巴夏对话。

很开心的一场对话,极力推荐看视频。

 

 

 

问:

Hi! 

你好!

 

巴夏:

And good day to you! 

你好,日安!

 

问:

I'm Rarco! I lost my voice. 

我是 Rarco !我失声了( lose 丢失)

 

巴夏:

Oh, where do you lose it? 

噢!你在哪里 弄丢 (失声)的?

 

问:

I mean, I got sick. 

我是说,我 声病

 

巴夏:

Yes, I understand that. 

嗯!我懂你!

 

问:

I don't really have a question, because I came here to feel the energy,

我没什么问题要问,只是想来这里是感受一下能量

 

So I'm here to say Hi to you. 

所以,跟你问声好!

 

巴夏:

Hi! We love you. 

你好!我们爱你

 

问:

Thank you, I love you too! 

谢谢,我也爱你!

 

巴夏:

You will find what you need when you need to find it. 

在你需要的时候,你就会找到(明白)你真正需要之物

 

问:

OK! 

好!

  

巴夏:

But may I ask you a question? 

但是,我可以问你一个问题吗?

 

问:

Please! 

欢迎!

 

巴夏:

Are you preparing to go to another level in your life at this time? 

现在,你是否准备进入 你人生的下一个层次?

 

Are you withdrawing into yourself to exam your belief system 

你是否(愿意)回归己身,检视自己内在的信念系统

 

So that you can perhaps change them and emerge as a new person with a different voice? 

并(可能)改变它们,从而带着不同的声音,出全新的自我 呈现于世?

 

问:

Different voice? 

不同的声音吗?

 

巴夏:

Maybe. What do you think? 

有可能哦!你怎么看?

         

问:

I think so. 

我看行!

 

巴夏:

I think so too. 

我也这样看!

  

问:

I think universe is telling me to go to next level. 

我想,宇宙在告诉我 要进入下一个层次了

 

巴夏:

All right. Then you should pay attention to what the universe is telling you. 

好!那你也许得好好听宇宙所告诉你的信息

 

问:

OK! 

好!

 

巴夏说日语:

分かりますか ?

你明白了吗?

 

问:

How? 

我该怎么做?

 

巴夏:

By following your passion 

跟随你的激情

 

问:

OK! Do you have any question? 

好!你有什么问题要问我吗?

 

巴夏:

No! 

没有!

 

问:

OK! Thank you so much! 

好!非常感谢您!

 

巴夏:

You're welcome! 

不客气!

 

 

下面这个视频中的提问者,跟随巴夏的课程多年,所以我听过她早期的声音。那时候,让我有种 毛骨悚然 的感觉,现在,已经基本恢复到正常人的说话声音。

 

 

 https://v.qq.com/x/page/y0379c8ro33.html

 

 《别失去你的喜悦》

 

问:

Hi Bashar 

你好,巴夏!

 

巴夏:

And to you, good day 

你好,日安!

 

问:

Thank you, thank you 

谢谢,谢谢!

 

Recently, I had two loved ones in my family in the hospital at same time 

最近,我的两个至亲同时住院了

 

巴夏:

All right 

好的!

 

问:

And it was kind of stressful situation for me 

这对我来说,挺有压力的

 

巴夏:

All right 

好的!

 

问:

One of them was my son 

其中一个是我儿子

 

And I felt like I was losing my joy and 

我感觉自己失去了(人生的)喜悦

 

巴夏:

Losing yourself, yes 

是的!失去了你自己

 

问:

Yeah. I am starting to rebuild 

对,我也在重建我的喜悦

 

巴夏:

All right 

好的!

 

问:

And I just want to share that 

我就想跟大家分享这个信息

 

巴夏:

All right, we thank you 

好的,谢谢!

 

But remember this is also an opportunity to recognize that you actually cannot lose anyone 

但要记住:这是个机会,让你认识到你不可能真的失去任何一个人

 

And when someone decides to go through those kinds of the experience 

当有人决定要经历这样的过程

 

It give you an opportunity to start starching your senses to know that 

这给了你扩展自己意识的机会,让你知道:

 

you will always be family no matter what state they exist in, no matter what state you exist in 

不论他们是什么状态,不论你是什么状态,你们永远都是家人

 

That you can still learn to communicate even if someone in non physical if they decide to go that far 

即使他们决定过渡到非物质形态(离开人世),但你仍然可以通过学习,从而继续跟祂们沟通交流

 

But it gave you an opportunity to understand that 

同样,这也给你机会,让你明白:

 

these transitions happened in a very real way 

生命的过渡(生老病死),实实在在地在发生

 

And that they are part of your evolution 

并且,它们是你进化过程的一部分

 

They are part of life 

是生命的一部分

 

And that death is not an end 

肉体的死亡,并不意味着生命的终结

 

You understand? 

你能明白吗?

 

问:

Yes 

明白

 

巴夏:

So you are given an opportunity to practice knowing that 

他们给了你 练习 的机会,让你可以更清楚地认识到这一点

 

So if when then the time may come for these kinds of transitions in anyone's family 

所以,当家人的 大限 来临时

 

You will understand that 

你会明白

 

You will have the capacity at the time or at lease more capacity to recognize 

至少你更有能力认识到:

 

they are still members of your family even if they may be incorporeal 

即使他们是非物质的灵魂状态,但他们仍然是你的家人

 

And you can still learn to communicate with them on a regular basis 

你仍然可以(通过学习)经常他们沟通交流

 

问:

They actually both were near transition 

我的两个亲人倒不是 大限将至

 

But were kind of in crisis that they were able to get of 

而是处于 他们能够走出来的 危险 之中

 

巴夏:

Yes, I understand 

是的,我明白

 

So I said they give you some practice 

所以我才说,他们给了你 练习 的机会

 

问:

OK 

好!

 

巴夏:

So didn't happen in abruptly all at once 

这样的话,当真正的 大限 来临时,就不会显得很突然

 

So take the opportunity to learn to stretch your senses into the idea of communication with the spirit world 

所以,好好利用这个机会,扩展你的意识,学习如何与灵界沟通交流

 

And then when such a time comes as someone in your family may decide to actually transition 

如此,当你的家人决定离开人世时

 

You will not feel it as a loss 

你就不会觉得是一种 痛失

 

You will be able to still communicate with them in all the ways that are necessary for you 

你就能够以适合你的方式,继续与他们沟通交流

 

But understand that 

但要知道

 

Synchronicity will play an important part in the role of communication from the spirit world 

在与灵界的沟通过程中,同步性,起到非常重要的作用

 

They will often speak to you in symbols that exist right in your reality already 

祂们通常会用已经存在于你们世界中的物体,来跟你们说话

 

So learn to recognize those symbols as communication 

所以,要学会认识到,这些物体其实就是祂们带给你们的信息

 

问:

OK 

好的

 

So for me to strengthen myself is to follow my excitement 

那对我来说,就是通过跟随我的兴奋,来强化我的能力吗?

 

巴夏:

Yes, don't lose yourself

是的!不要失去你自己

 

As you say, don't lose your joy 

就像你说的,不要失去你的喜悦

 

问:

OK, I have one other question for you 

OK ,我还有一个问题

 

巴夏:

Yes 

好的

 

问:

I am going to school in Chicago 

我要去芝加哥上学

 

巴夏:

Oh , how exciting for you 

噢!那你肯定很兴奋吧!

 

问:

It's very exciting 

非常兴奋!

 

巴夏:

What do you study? 

你去学什么东西呢?

 

问:

Education 

教育

 

巴夏:

You are educating yourself about education 

你在教育自己如何做教育

 

问:

Yeah 

是呀!

 

巴夏:

All right. 

好!

 

And? 

然后呢?

 

问:

Every Monday or Tuesday in in Chicago 

在芝加哥,每个周一,或者周二

 

The news has a death count 

新闻都会出个 死亡数据统计

 

Like five or six killed

比如,五六个人死亡

 

twenty thirty wounded

二三十个人受伤

 

Every week 

每个星期都有

 

And it is mostly young Africa-American males 

大部分是年轻的男性非洲裔美国人

 

巴夏:

So what do you want do about that? 

对此,你想做些什么呢?

 

问:

What's going on 

这是怎么回事?

 

巴夏:

What do you want to do about that? 

你想做些什么呢?

 

问:

I want to stop it 

我想停止这些杀戮

 

巴夏:

How? 

怎么做呢?

 

问:

Well, I guess by teaching people there is value in their life 

我想,我会去教人们认识到他们生命的价值

 

巴夏:

Thank you. 

谢谢!

 

So therefore it is inspiring you to teach people about their own selves worth 

因此,这些事件激励你去教导人们自我珍惜

 

About their value 

认识到自我价值

 

How to appreciate themselves? 

如何认可、欣赏自己

 

How to find their center of self empowerment? 

如何找到自我赋能的中心点

 

Yes? 

是不是这样呢?

 

问:

Yes 

是的

 

巴夏:

So you can use it in a positive way, can't you? 

那你就可以积极地利用它们(负面事件),是不是呢?

 

问:

Yes 

是的

 

I'm also wondering if there are some alien influence or something going on 

我也想知道,是不是有一些外星人在影响我们,或者他们做了些什么?

 

Just seem so strange to predict 

这看起来太奇怪了,简直难以预测

 

巴夏:

Your planet is alien enough 

你们的星球,已经够奇怪了

 

You don't need any outside alien influence to be experiencing what you are experiencing 

根本不需要外面的外星人的影响,才能让你们经历到你们现在所经历的

 

Just learned to use it in the most self empowering and positive way that will then make a positive change in your world 

你只需要学习如何最积极正面利用这些事件,让自己更有能力给这个世界带来积极正面的改变

 

问:

OK, just keep my compassion 

好的,就是保持我的慈悲心

 

巴夏:

Yes. 

是的

 

And use what is for the benefit of all in the most powerful way your imagination will allow 

发挥你的想象力,充分地利用现状,致力于带给大家来最佳的利益

 

If you're going to be a teacher, be a teacher 

如果你打算当一个老师,那就当一个老师

 

If you're going to be a student, be a student 

如果你打算当一个学生,那就当一个学生

 

For the best teachers and the best students are both 

因为,最好的老师,也是最好的学生

 

Teacher and student 

最好的学生,也是最好的老师

 

Yes? 

是不是这样呢?

 

问:

Thank you, thank you, I agree 

谢谢!谢谢!我同意你的观点!

 

巴夏:

Does that help? 

这对你有帮助吗?

 

问:

Yes 

是的

 

I just want to let you know where I am going to Kenya next week 

我想告诉你,下周我要去肯尼亚了

 

巴夏:

All right 

好的

 

问:

It's my first time to East Africa. 

这是我第一次去非洲东部

 

巴夏:

All right. Have a nice trip 

好的!祝你旅途愉快!

 

问:

I am excited 

我很兴奋!

 

巴夏:

Yes 

是的

 

Thank you 

谢谢!

 

问:

Thank you, Bashar 

谢谢你,巴夏

 

《圣经 -- 旧约》箴言 17 22

喜乐的心,乃是良药

忧伤的灵,使骨枯干 

 


 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    如是說 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()