close

 

 

[A sannyasin says: Any efforts to accept myself only seem to strengthen my ego; so it’s a circle. I want to get out of the circle. I feel I’m missing a lot – of life, of you – by being in that circle.]

 

[ 一个门徒说:一切接纳我自己的努力,似乎都只是在强化我的自我(小我),所以它是个恶性循环。我想摆脱这个恶性循环。我觉得自己严重的错过了生命,错过了你——通过待在这个恶性循环里。 ]

 

奥修(OSHO):

 

That’s true! If you accept yourself you feel it brings some ego?

 

那是真的!如果你接纳自己,你觉得它带来了一些自我?

 

Forget about the ego. Accept yourself, mm? We will see about the ego later on; first accept yourself totally.

 

忘掉自我。接纳你自己,嗯?自我这个部分我们以后再看,先全然的接纳你自己。

 

Let the ego come; the ego is not such a big problem, and the bigger it iS, the easier it Is burst. It is like a balloon, mm? – it becomes big then just a prick and it is gone! Let the ego be there, that is allowed, but accept yourself and things will start changing.

 

让自我来好了,自我不是什么大问题,自我越大就越容易爆裂。它就像个气球,嗯?它膨胀后,只要轻轻戳一下它就破了!让自我在那里,那也是被允许的,但接纳你自己,事情会开始有所改变。

 

In fact acceptance means acceptance of the ego too, then it is total acceptance. Start by accepting.

 

事实上,接纳意味着也接纳自我,这样的话它才是全然的接纳。开始接纳。

 

But start accepting. I need a few great egoists around here too. I need all kinds of people! Right? Good!

 

但开始接纳。我身边也需要一些十足的自我主义者。我需要各种各样的人!对吗?很好!

 

译自:OSHO Believing the Impossible Before Breakfast

图文来源:奥修每日分享微信公众号

arrow
arrow
    全站熱搜

    如是說 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()